Impact of Quiz Mode on Students’ Learning Achievement: A Gamified e-Quiz Study

نویسندگان

چکیده

This study investigated the impact of quiz mode on university students' academic achievement in an online ESOL theory course as well their perceptions gamified e-quiz mode. Forty-two students at a women's Seoul participated for 12 weeks. Utilizing crossover design (AB/BA), this compared achievements Group A (n=22) and B (n=20) after experiencing both conventional interventions. was treated with e-quizzes initial three weeks, had three-week break, then provided received same treatments reverse order: taking first, having washout e-quizzes. Three tests—one pre-test two post-tests—were developed used to measure participants’ achievement. Two parallel survey forms were each intervention perceptions. The data analyses test results indicated that not significantly different from those In addition, illustrated, except some sets indicating more favorable toward e-quizzes, participants groups viewed modes quizzes mostly positively. Moreover, chose over ones, describing enjoyable, motivating, low-anxious experiences.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

the impact of computer-assisted language learning on achievement motivation of high school students

چکیده انگیزه دلیل اصلی رفتارهای ما است. به نظر می رسد انگیزه جزء جدایی ناپذیر فرایند یادگیری باشد. ارزش ذاتی موفقیت تمایل به پیشرفت را در یادگیرنده ایجاد میکند. به عبارت ساده این تمایل انگیزه پیشرفت نامیده میشود. انگیزه پیشرفت را میتوان در احساس یادگیرنده هنگام چالش با درس های مدرسه، لذت انجام فعالیت درسی، یا حس کشف پاسخ مشاهده کرد.حتی ممکن است انگیزه پیشرفت را در تلاش یادگیرنده برای جلب تایید...

Quick Quiz: A Gamified Approach for Enhancing Learning

Gamification has the potential to improve the quality of learning by better engaging students with learning activities. Our objective in this study is to evaluate a gamified learning activity along the dimensions of learning, engagement, and enjoyment. The activity made use of a gamified multiple choice quiz implemented as a software tool and was trialled in three undergraduate IT-related cours...

متن کامل

the impact of generative learning strategy use on efl learners’ reading achievement and critical thinking

این پژوهش کوشیده است تأثیر به کارگیری راهبردهای زایا را بر پیشرفت و بسندگی در خواندن و درک مطلب و نیز بر تفکر انتقادی زبان آموزان انگلیسی را بررسی کند. در این پژوهش تعداد 46 دانش آموز دختر در مقطع متوسطه اول به صورت تصادفی انتخاب وبه دو گروه تجربی و شاهد با تعداد دانش آموزان مساوی در هر گروه تقسیم شدند. به هر دو گروه سه داستان کوتاه به عنوان موضوع خواندن برای کلاس داده شد. به گروه تجربی درابتدا...

Educational Quiz Board Games for Adaptive E-Learning

Internet computer games turn to be more and more attractive within the context of technology enhanced learning. Educational games as quizzes and quests have gained significant success in appealing and motivating learners to study in a different way and provoke steadily increasing interest in new methods of application. Board games are specific group of games where figures are manipulated in com...

متن کامل

Postgraduate Quiz

A 37 year old gentleman with recurrent chest pain and dyspnoea on exertion was referred for cardiac CT examination after an equivocal exercise stress test.

متن کامل

ذخیره در منابع من


  با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ژورنال

عنوان ژورنال: International Journal of Emerging Technologies in Learning (ijet)

سال: 2023

ISSN: ['1868-8799', '1863-0383']

DOI: https://doi.org/10.3991/ijet.v18i12.34155